Fényjelző házilag
Eredetileg nem akartam túlspilázni, de láttam a börzén fényjelzőket, és "vérszemet" kaptam. De jó lenne pár darab. Csak hát drága is volt, meg nagy is, így arról hamar lemondtam, hogy szemafor állításával váltsam a szakaszolókat. Igaz, utólag beépíthető kerékérzékelővel és a modul vezetékeléssel, ez még utólag is megoldható lesz (többet a vezetékelésnél!)
Arra is rájöttem a tesztüzem alatt, hogy a váltók állását nehéz kezelni, jó lenne kis lámpával látni. És akkor összekapcsolódott a 2 dolog a fejemben. Persze semmi köze sincs az igazi vonat menetekhez (előjelzők, ki és behajtók, máv szabvány, stb), de nem is ez vol a cálom, hanem a játék. A fényszemaforok tulajdonképp kihajtásjelzőként fogják mutatni, hogy állnak a váltók. Így nem lesz kisiklás, amikor 3 sínről áttérünk a 2-re és fordítva, és a hogymenetet sem zavarja. És messziről látom milyen a váltóállás a kritikus pontokon
A logikám a következő: amikor a vonat a váltó egyik ágából megy ki a csúcs felé, akkor az előtte levő szemafor jelzi, hogy mehet, vagy sem (azaz neki áll a váltó vagy a másiki ágnak). Ennyi. Minden ilyen elé szakaszóló kerül, így kézi vezérléssel engedhetem el a gyorsabb vonatot a kritikus szakaszokon. Később ez akár lehet automatikus is a vár alatt levő kapcsolóközpont átépítésével (ld vezetékelés)
A fényjelzőket pedig (kb 15 db) én építettem meg.
2 db led - 30 Ft
2 db 870 ohmos ellenállás - 30 Ft
1 db fekete műanyag pöcök széklábba : 25 Ft
1 db fekete szívószál : 5 Ft
1 db kis nyágdarab: 2 Ft
Totál: 100 Ft
Az első prototipus volt, és jól működött, utána megkezdődött a sorozatgyártás (egy munkafolymat 15* ismételve), így elég gyor volt, 2 óra altt elkészült mind.