PÁLYATERVEK
Dupla spirált szerettem volna, hurokkal és nyolcassal, gyorsvonati és hegyi körrel, tolató pu-val. Megnéztem pár működőt, kiállításokon, fotókon, youtube-on, végül is ennek a spirálnak az alapját egy japán vagy koreai srác videója adta (aki Woodland-del dolgozott, és még nem volt kész a terep.)
Az asztalom mérete adott volt, 165*75. Tudom, kicsi, még TT-ben is, 200*100-as jobb, de ekkora OSB-t találtam a pincémben, egy egész táblát meg nem akartam venni emiatt. Ráadásul így épp elfért a dolgozószobában a fal mellett! Sőt, kifér az ajtón, és a kocsiba is kényelmesen befér! Viszont ebbe kellett belepasszírozni az elmúlt 30 évben meg nem valósult ötleteimet. Szerintem jól sikerült. Igaz még össze kellett hozzá vaterázni pár kiegészítőt, főleg váltókat, de elég olcsóba kijött. Ha csak a sínrendszer és az emelkedőket számolom, akkor 20-ba lehet eddig (persze volt régről sok cuccom, és a házam építkezéséből megmaradt anyagokat is jól tudtam hasznosítani). Ehhez jön még hozzá egy második trafó, meg 2 mozdony (ez összesen csak 12 volt)
Az alap pálya emelkedők irányának megfordítását az adta, hogy a fiam a nyolcast a hegy tetején szerette volna látni. Én is. Máshogy meg nem jött ki, hogy elférjenek a sínek egymás fölött a kritikus távolsággal. Így is centis a jobb felső sarokban. És így nekem is jobban tetszett a hátsó emelkedő. Az emelkedők egyébként 5 %-osak lettek, ezt adta ki a papír . Többet nem akartam, kevesebb meg kevés lett volna.
Azért megcsináltam Wintrackben is, csak hogy lássam, mennyire lesz természetes a terephatás, és hol lesznek esetleg kritikus pontok. (ez elvileg fizetős vagy demo/nem menthető, de talátam egy 8-as krekkeltet)