MIÉRT BTTB?
1. Nosztalgia
Ehhez nem kell sok magyarázat. Gyerekkoromban sem tudásom, sem helyem sem pénzem nem volt rá, de a modelezők többsége ma is meglett apuka Mondjuk én nem vagyok fanatikus, inkább a készítés folymata érdekel, mint maga a vasútazás.
2. Gazdaságosság:
Tudom, hogy sokak szerint a kalap sínek egy kalap...-ot sem érnek, de olcsó hozzá a váltó, és nekem abból sok kellett. Ráadásul volt egy csomó sínem is már. És nem nagyon akartam 100.000-ret beleölni a projektbe. Pár 10-esnél szándékomban áll megállni, bár már így is 35-40 körül vagyok, minden maradék anyag felhasználásval, meg 700 Ft-ért vaterázott váltókkal. Elbarkácsolgatok a sínrendszerrel, meg is csiszoltam (bár minden fúrum óvott tőle), de lefújom cink spay-vel, meg kontakt tisztítóval. Szóval így sokáig fogja bírni.
3. A terepasztal várható sorsa
Nem akarom évekig húzni a befejezést. Ez egy téli "sport", tavasztól irány a kert. A srácom is villoghat vele 1-2 évig még, márha kész, és működik, de aztán irány a padlás. Ő is kinő belőle, én meg lezárom a projektet. Eladni nem érdemes, a beker értékének a felét sem hozná vissza, a belefektetett több 100 munkaóráról nem is beszélve. Viszont 20 év múlva (mikor ő 30 én meg bő 60), ha előkerül majd a padlásról (jól becsomagolva persze), szép lesz visszagondolni az együtt töltött időre.